Wednesday, April 27, 2011

Roger Ebert's annual film festival kicks off today...

...and the slate of films and film related events at Ebertfest is always worth taking a gander at. Here you go:


WEDNESDAY, APRIL 27

7:00 pm Metropolis (154 min) Alloy Orchestra
10:30 pm Natural Selection (89 min) Robbie Pickering Writer/Director
Rachael Harris Actor
THURSDAY, APRIL 28
1:00 pm Umberto D (89 min)
3:30 pm My Dog Tulip (83 min) Paul Fierlinger Director
Sandra Schuette Fierlinger Director
8:00 pm Tiny Furniture (98 min) Kyle Martin Producer
David Call Actor
Ryan Werner Distributor
FRIDAY, APRIL 29
1:00 pm 45365 (90 min) Turner Ross Director
Bill Ross Director
4:00 pm Me & Orson Welles (PG-13; 109 min) Richard Linklater Director
8:30 pm Only You (PG; 108 min) Norman Jewison Director
SATURDAY, APRIL 30 (SPECIAL ACCESS & PARKING GUIDELINES)
11:00 am A Small Act (98 min) Patti Lee Producer
Jennifer Arnold Director
Hilde Back Film Subject
2:00 pm Life, Above All (PG-13: 100 min) Oliver Schmitz Director
Khomotso Manyaka Actor
Michael Barker Distributor
6:30 pm Leaves of Grass (R; 105 min) Tim Blake Nelson Director
9:30 pm I Am Love (R; 120 min) Tilda Swinton Actor
SUNDAY, MAY 1
12:00 pm Louder Than a Bomb (99 min) Jon Siskel Director
Greg Jacobs Director
Kevin Coval Founder & Artistic Director
Lamar Jorden Steinmetz High School Poet
Charles Smith Steinmetz High School Poet
She'Kira McNight Steinmetz High School Poet
Kevin Harris Steinmetz High School Poet
Jésus Lark Steinmetz High School Poet

-Joey's Two Cents: It used to be called his Overlooked films fest, and this year's version seems to be focused on Tiny Furniture, Me & Orson Welles, Leaves of Grass, and I Am Love in that regard...thoughts?

1 comment:

  1. I'm always interested in what he felt were overlooked gems...

    ReplyDelete